6 marketingově vulgárních rad pro váš osobní brand.

90% lidí tohle podceňuje.

Říkáte si, že nejlepší pro vaší sebepropagaci bude, když si postavíte svůj osobní brand? Dobře. Je to rozhodně skvělá věc. Ale opatrně, ať se při tom nezaseknete na jedné chybě, kterou dělá 90% lidí.

Neuvědomují si totiž, že postavit si osobní brand je pouze část A, ale k tomu, abyste ho ho uvedli do života je potřeba ještě splnit část B. A jsme u té marktingové vulgarity.

Proč být marketingově vulgární?

Při stavbě osobního brandu se musíte nejdříve podívat do svého nitra, abyste zjistili , jaké jsou vaše potřeby i jakou máte misi. Jakmile tohle zjistíte, musíte zapojit marketingová kolesa, aby pořádně zabrala. Jinak budete stát na místě a jenom se dívat jak příležitosti proplouvají okolo vás.

Nebojte se, marketingově vulgární nebudete sami. Marketingově vulgární je celý svět a vy musíte být taky. Není čas stát stranou a říkat si "Ne, já se nesnížím k tomu být sám sobě prodejcem a marketérem.

Zavažte si pořádně tkaničky.

Je to jako byste si obuli nové, krásné boty, ale nezavázali si u nich tkaničky. Jinak řečeno, pokud zůstanete v části A, můžete být zklamáni, že vám to nefunguje nebo pouze omezeně. Stejně jako se vám bude špatně chodit v botách s rozvázanými tkaničkami.

A co je tedy ta marketingová vulgarita? Soustředíte se na akci, která vede k nějakému pro vás prospěšnému výsledku, k objednání vašeho produktu nebo služby. Marketingově řečeno, ke konverzi. Jakým způsobem takové konverze dosáhnete? Musíte vycházet z jednoduchého poznatku.

Klapky na očích.

Není to o tom, že by lidé z vaší cílové skupiny o vás neměli zájem. Je to o tom, že mají klapky na očích a uších a jednoduše vás nevidí ani neslyší. Je to přirozené, ale vy to musíte zlomit. Jinak vám osobní brand nebude fungovat. Přeneseně to znamená, že pokud se budete soustředit pouze na barvu bot a ne také na zavazování tkaniček, moc daleko nedojdete.

 

 

Takže, kde jsou ty marketingově vulgární rady?

  • 1
    VYZÝVEJTE K AKCI
    Když vytvoříte hodnotný příspěvek, využívejte ho naplno. První důležitá věc je nezapomenout na CALL TO ACTION BUTTON s odkazem na vaší nabídku. I když se zákazníkovi bude váš obsah (článek, video atp.) líbit, nenapadne ho, že by od vás mohl dostat ještě něco, co mu bude prospěšné. Nepouštějte ho tak snadno, může se stát, že dobře "předehřátý" konzument vašeho obsahu, ztratí zájem, něco ho vyruší, zapomene, někdo mu zavolá. Doplňte si sami. 
  • 2
    NEZAPOMÍNEJTE NA REKLAMU
    Investujte do reklamy. Vaší cílovou skupinu, která si od vás koupí službu nebo produkt, dokážete oslovit pomocí dobře zacílené reklamy, např. na Facebooku. Abyste toho mohli využívat, musíte mít facebookovou stránku. Pokud ji ještě nemáte, založte si ji. A do reklamy rozhodně nemusíte dávat hodně peněz. Stačí vám pár stovek a dobře zacílit.
  • 3
    PŘIPOMÍNEJTE SE
    Neustále se připomínejte. Nedovolte, aby na vás vaši klienti nebo potencionální klienti zapomněli. Proto musíte využít každé příležitosti, abyste se jim připomněli. Udělejte si VLASTNÍ databázi a kontaktům z ní posílejte vánoční přání, newslettery, odkazy na vaše úspěchy a podobně. Vždy s call to action.
  • 4
    KREATIVITA PRODÁVÁ
    Dělejte výraznou sebepropagaci, které si cílová skupina všimne. Zapojte své kreativní schopnosti a zkuste na něco přijít. Myslete na to jak vystoupit z řady a nedělejte věci jako na běžícím pásu. Nezapomeňte, že kreativita prodává. A dokáže prodat i vás.
  • 5
    NABÍZEJTE SLEVY
    Různé svátky a významné dny využijte k tvorbě speciálního obsahu a rovnou u toho nabídněte svoje produkty a služby za zvýhodněnou cenu.
  • 6
    BUĎTE LÉPE VIDĚT
    Pokud se rozhodnete využívat služeb webů jako je navolnenoze.cz nebo freelance.cz, rozhodně nezůstávejte u free varianty. Zaplaťte si plnou verzi a budete před zákazníky lépe vidět.

Zajímá vás to? Podívejte se na první lekci mého kurzu o osobním brandingu zdarma.